နအဖ မိစၧာတပ္ေတြ ဘုရားကိုေခါင္းျဖတ္သတ္ၾကသည္

နအဖ မိစၧာတပ္ေတြ ဘုရားကိုေခါင္းျဖတ္သတ္ၾကသည္

Thursday, August 21, 2008

ဘဟိန္း (သို႔မဟုတ္) ကဗ်ာ

entry-content'>



( ၁ )
ယခုေခတ္ ဗမာျပည္၌ကြန္ျမဴနစ္တို႔သည္ ရုပ္၀ါဒကိုမ်ဳိးေစ့ႀကဲ၍ ေနၾကေပၿပီ။ ရုပ္၀ါဒဆိုသည္မွာ စိတ္၀ါဒ မဟုတ္ စိတ္ကူး စိတ္သန္းမဟုတ္။ အေကာင္အထည္ကုိမာေၾကာၾကမ္းတမ္းႀကီး လက္ေတြ႔ကိုင္စမ္းမိေသာ ရုပ္၀ါဒ။ သည္လို လူအမ်ားက ေယဘုယ် မွတ္ထင္ၾကေပသည္။ ရုပ္၀ါဒကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူ၊ ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီ၏ ေခါင္းေဆာင္ သခင္ဗဟိန္းအား ကဗ်ာဟု ေရးလိုက္ျခင္းသည္ တကယ္ဆိုေတာ့ အႏုကဗ်ာႏွင့္ ရုပ္၀ါဒ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ မနီးစပ္ပါကလားဟုထင္မွတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ သည္လို မွတ္ထင္လွ်င္ ဘဟိန္း ကို ႏိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ေတြ႔ျမင္၍ လူအျဖစ္ မသိေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္တန္ရာေပသည္။ ကဗ်ာ …. ။ ဟုတ္သလား။

၁၉၃၈ ….

သရက္ထည္ ပန္းပြင့္ရိုက္ အနားကြပ္ ခန္းဆီးျပာသည္ ပိန္လိုက္ ေဖါင္းလိုက္ႏွင့္ ရြက္တိုက္လ်က္ရွိသည္။ အျပင္ဘက္တြင္ကား ေမွာင္၍ ေနသည္။ တခ်က္ တခ်က္ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္းမွ အဓိပတိလမ္းသို႔ ေကြ႔ကာ ေမာင္း၀င္လာေသာ ေမာ္ေတာ္ကား ေရွ႕မီးေရာင္ သည္ ၀င္းကနဲ လက္လိုက္ရာ တကၠသိုလ္သမဂၢ အသင္းတိုက္ေရွ႕ရွိ ေဇာ္မႊားပန္း၊ ဗုဒၶံသရဏံပန္းမ်ားကုိ လွ်ပ္စစ္ျပက္လိုက္သလို ရိပ္ကနဲ ေတြ႔ျမင္လိုက္ ရေပသည္။

လူမ်ားခ်ိန္ (၈)နာရီခန္႔ ျဖစ္သျဖင့္ သမဂၢေပ်ာ္ပြဲစားရံုသည္ ဇြန္းသံ၊ ပန္းကန္သံ၊ စကားေျပာသံတို႔ျဖင့္ ညံ၍ ေန၏။ ၿမိဳ႕ထဲတြင္ လည္ပတ္ရာမွ ေနာက္က်ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သမဂၢတြင္ ၀င္၍ ညစာ စားေလ့ ရွိၾက၏။ ေပ်ာ္ပြဲစားရံု၏ ေဒါင့္ရွိ စားပြဲရွည္တြင္ကား သမဂၢေခါင္းေဆာင္ ေက်ာင္းသားတစုသည္ ၀ိုင္းဖြဲ႔ကာ စကားေျပာသူကေျပာ၊ အစား စားသူကစားလ်က္ ရွိၾကသည္။

သည္အထဲမွ ေက်ာင္းသားတဦးသည္ ၀ိုင္းဖြဲ႔စကားေျပာထဲတြင္ မပါ၀င္ဘဲ စီးကရက္ကုိ တြင္တြင္ဖြာလ်က္ စားပြဲစြန္းရွိ ဓာတ္စက္ကို ဓါတ္ျပား တခ်ပ္ၿပီးတခ်ပ္လဲကာ ဖြင့္လ်က္ရွိသည္။

သူသည္ အသားျဖဴျဖဴ၊ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္၊ ဖ်င္အကႌ် လက္ရွည္၊ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္ ျမင္းေခ်းေရာင္ အစိမ္းကို ၀တ္ဆင္ထားသည္။ မ်က္ႏွာမွာ ပဒုမၼာၾကာပန္းကဲ့သို႔ လန္းရြင္သည္။ သူ၏ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အၿပံဳးကေလးမ်ားသည္ နီရဲေသာ ပါးျပင္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းေပၚတြင္ ထာ၀စဥ္ နားလ်က္ရွိသည္။ ၾကက္သေရျဖင့္ လွ်မ္းေသာအၿပံဳး၊ ေမတၱာ၏ အထိမ္းအမွတ္ အၿပံဳး။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရာမွအျပန္ ေနာက္က်ေနသျဖင့္ ေက်ာင္းထမင္းစားရံုသို႔မသြားေတာ့ဘဲ သမဂၢ ေပ်ာ္ပြဲ စားရံုတြင္ပင္ ညစာကို မွာစားလ်က္ရွိသည္။

သူတို႔၀ိုင္းထဲမွ ကိုဗေဆြ (ယခု ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး)က ကၽြန္ေတာ့္ကို ကိုဘဟိန္း ႏွင့္ အသိဖြဲ႔ေပးေလသည္။ ကိုဗေဆြကား စစ္ကိုင္းေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အခန္းျခင္းကပ္ေန၍ တေယာက္ကို တေယာက္ ဆဲမနာ၊ ဆိုမနာ ခင္မင္သူ ျဖစ္သည္။

`ဒါ ကိုယ္တို႔စစ္ကိုင္းေက်ာင္းေဆာင္ကေလ။ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းမွာစာေတြ ဘာေတြ ေရးတာေပါ့ကြ´ဟု ကိုဗေဆြ က မိတ္ဖြဲ႔ေပးေသာအခါ ကိုဘဟိန္းသည္ ဓါတ္စက္မွေသာ့ကိုလွည့္ရင္း သူ၏ၾကာပြင့္ခ်ပ္ကေလးထဲမွ ၀တ္ဆံကို ဖြင့္လွပ္လိုက္ေသာ ကဗ်ာဆန္သည့္ အၿပံဳးျဖင့္ တုံ႔ျပန္ကာ …

`ၾသ … ဟုတ္လား။ ရတုပိုဒ္စံုေတြ ဘာေတြ ဒဂုန္မွာဖတ္ဖူးပါတယ္။ မႏၱေလးမွာ ေနကထဲက ေတြ႔ဖူး ပါတယ္´

ကိုဘဟိန္းသည္ လူဖတ္နည္းလွေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ရတုပိုဒ္စံုမ်ားကို ဖတ္ဖူးသျဖင့္အံ့ၾသ၍သြား၏။ သူသည္ ကဗ်ာကို ျမတ္ႏိုးသူ တေယာက္ျဖစ္သည္။

`ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေမရွင္ကုိ အေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ ခင္ဗ်ားေကာ ဘယ့္ႏွယ့္လဲ´ဟု ေျပာကာ သူသည္ `ခ်စ္၍ေခၚရာ၊ ခ်စ္၍ေခၚသည္´ကို ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္၍ ဖြင့္ျပန္၏။ ၿပီးလွ်င္ `ေသာ္တာေငြမင္း´ကို ဖြင့္၏။ သူသည္ ဂီတကို ခ်စ္သည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခဏႏွင့္ပင္ စကားလက္ဆံုက်လ်က္ရွိၾကသည္။ ကာလေပၚ ဗမာဂီတ အေျခအေနကို သူသည္ ေ၀ဖန္လ်က္ရွိသည္။

`တခ်ဳိ႕က အဂၤလိပ္တီးလံုးသြား သီခ်င္းေတြကို မၾကားႏိုင္ၾကဘူး။ နားပိတ္ထားခ်င္သတဲ့ဗ်။ သာယာတဲ့ ေတးသံကို ဘာျပဳလို႔ လက္မခံႏိုင္ရသလဲ။ ဂီတဆိုတာ လူတမ်ဳိးတည္း ကန္႔သတ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့ သာယာလွပတဲ့ ေတးဂီတဆိုရင္ ႏိုင္ငံျခား ဂ်ပန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကုလားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဣတာလ်ံ ပဲျဖစ္ျဖစ္ နားေထာင္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕က အဂၤလိပ္သံဆိုရင္ အသံေသး အသံေၾကာင္ဆိုၿပီး နားမေထာင္ႏိုင္ၾက တာ အံ့ၾသဆရာပဲ´ စသည္ျဖင့္ သူက ေျပာေလသည္။

တဘက္စားပြဲစြန္းတြင္ သမဂၢအမႈေဆာင္တစုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း ျငင္းခံုစကားေကာင္းလ်က္ရွိေသာ ကိုဗေဆြက ဂီတႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေသာ ကိုဘဟိန္းႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘက္သို႔ လွည့္ကာ `ေအး … မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ကိုက္မွာပဲ။ ဘဟိန္းကလဲ ၀တၳဳေရးခ်င္၊ ကဗ်ာစပ္ခ်င္၊ ဂီတ လိုက္စား ခ်င္နဲ႔ေတာ့။ မင္းတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္က စိတ္ကူးယဥ္ သမားေတြကိုး´ဟု ေျပာကာ ရယ္ေမာ၍ ေနသည္။

`လူဆိုတာ အလွအပကို မက္တာပဲ။ ကဗ်ာဂီတရဲ႕ အလွအပကုိ မၾကည္ႏူးဘဲမေနႏုိင္ဘူး။ လူဟာမင္းေျပာ တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ပဲ ဆုိပါေတာ့။ ကဗ်ာဂီတကို နားလည္ေမြ႔ေလ်ာ္တာဟာ ယဥ္ေက်းလာတာကြ´ဟု ရယ္ေမာ ရင္း ကိုဘဟိန္းက ျပန္ေျပာေလသည္။

ကိုဗေဆြေျပာသလိုပင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ မၾကာမီပင္ ခင္မင္ရင္းႏွီးကာ ေက်ာင္းတြင္ တတြဲထဲတြဲလ်က္ ရွိေပသည္။ သူသည္ မႏၱေလး ေကာလိပ္မွလာစ ဘီေအ ပ႒မႏွစ္။ ကၽြန္ေတာ္ကားေက်ာင္းေရာက္စ ဥပစာ ပ႒မႏွစ္ ျဖစ္ေပသည္။

( ၂ )



အကယ္၍ ကိုဘဟိန္းသည္နိုင္ငံေရးသမား မျဖစ္လွ်င္ ဧကန္စာေရးဆရာတေယာက္ ျဖစ္မည္ဟုကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္။

သူသည္ စာေပကိုလည္း အင္မတန္ ၀ါသနာပါသည္။ ကားလ္မတ္စ္၏ကြန္ျမဴနစ္စာေပ ပရိယတၱိကိုသာ မဟုတ္ အႏုစာေပကိုလည္း ဖတ္သူျဖစ္သည္။ ရုရွားစာေရးဆရာႀကီး ေဂၚကီကို သူအေတာ္ႀကိဳက္သည္။

တခါက သူသည္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္း၌ တကၠသိုလ္သမဂၢတြင္ရွိစဥ္ ေဂၚကီ၏ ၀တၳဳတိုတပုဒ္ ကို ဗမာလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဖူးသည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ပင္ ၀တၳဳတိုကို ေရးေပသည္။

သူ၏၀တၳဳသည္ ထိုအခါက နာမည္ထြက္စျပဳလ်က္ရွိေသာ လက္ေရြးစဥ္မဂၢဇင္းတြင္ ပါေစသည္ (လက္ေရြး စဥ္ မဂၢဇင္းကို စတင္တည္ေထာင္သူအယ္ဒီတာမွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တြင္ မၾကာခဏ ေရးေလ့ရွိေသာ ကြယ္လြန္သူ အဆန္းဆရာႀကီးျဖစ္သည္။) ကိုဘဟိန္း ေရးေသာ ) ၀တၳဳတို၏ အမည္မွာ `ေလလြင့္သူ´ ျဖစ္၍ ပစၥည္းမဲ့အခ်င္းခ်င္း ဆင္းရဲေသာဘ၀အေေကြ႔၌ ေတြ႔ဆံုကာ ရင္းႏွီးခင္မင္ပံု သဘာ၀ကို ျပထား ေသာ ငတ္မြတ္ျခင္းဘြဲ႔ တပုဒ္ျဖစ္သည္။

ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ပါ၀င္ေသာ သူ၏ `ဘ၀ခရီး´ အမည္ရွိ ၀တၳဳတိုကား၀တၳဳတိုဂုဏ္ႏွင့္ ႂကြယ္၀ျပည့္စံုလွ သည္။ ကုလား ဗမာ အဓိကရုဏ္းကို ေနာက္ကားခံကာ ဆင္းရဲမြဲေတေသာ ပန္းခ်ီဆရာသူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္၏ ေမတၱာႏွင့္ငတ္မြတ္ျခင္း အေၾကာင္းကုိ ေပါင္းစပ္ကာ ေရးသားထားသည္။ သည္အထဲတြင္ အရင္းရွင္စနစ္၏ စာရိတၱကိုလည္း သိမ္ေမြ႔စြာ ထည့္သြင္းထားေသးသည္။

ထြန္းေအးစာအုပ္ ျဖန္႔ခ်ိ်ရး႒ာနမွထုတ္ေ၀ေသာ `ဓနရွင္ ေလာက´ ကား ဗမာစာနယ္ဇင္းေလာကတြင္ ထင္ရွားသည္။`ဓနရွင္ ေလာက´သည္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးေသာ သစ္ေစ့ေကာင္းတေစ့ ျဖစ္သည္။ ရွင္းလင္းျပတ္သား၍ လွသည္။ ဤစာအုပ္တြင္ ကိုဘဟိန္းသည္ အေရးအသား၌ ႏိုင္နင္း ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း ေဖၚႂကြားထားေပ၏။ သုူသည္ စာေရးေကာင္းသူတေယာက္ ျဖစ္သည္။

အဂၤလိပ္ ေျပးခါနီး သူေထာင္မက်ခင္က ခ်ားလ္ဒစ္ကင္း၏ နာမည္ေက်ာ္ `ေမွ်ာ္တလင့္လင့္´ ၀တၳဳႀကီးကို `လူ႔အလို´ အမည္ျဖင့္ ေရးဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ တုိင္းျပည္ပ်က္ခိုက္ႏွင့္ ႀကံဳသျဖင့္ စာမ်က္ႏွာ(၆၀)ေက်ာ္သာ ပံုႏွိပ္ၿပီးစီးရေသးသည္။ အကယ္၍ သည္၀တၳဳသာ ထြက္လာလွ်င္ ဗမာ စာေပေလာကတြင္ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားဦးမည့္ ၀တၳဳေကာင္းတပုဒ္ ျဖစ္ေပမည္။ သူသည္ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနရာ တေဖါင္ ရိုက္ေနစဥ္ ေနာက္တေဖါင္ ဆက္စီႏိုင္ရန္ ပန္းဆိုးတန္းရွိ ထြန္းေအး စာအုပ္ျဖန္႔ခ်ိေရး႒ာန အလုပ္ခန္းတြင္ ထိုင္ကာ ေရးေပးေသာ ၀တၳဳျဖစ္သည္။ သူ႔မွာ ၀တၳဳေရးဆရာႀကီး တေယာက္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ လကၡဏာေတြ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဗမာျပည္ကုိ လြတ္လပ္ခ်င္ေသာစိတ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္လို ေသာ စိတ္က ျပင္းထန္လြန္းလွသျဖင့္သာ ေက်ာင္းသားဘ၀ ကတည္းကပင္ ေထာင္က်ဆင္းရဲ အနစ္နာ ခံကာ ႏုိင္ငံေရးသမား ျဖစ္လာရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

`ဇမၺဴကၽြန္းလံုး` သီခ်င္းခံကို ဂီတ၌အတန္ ၀ါရင့္သူမ်ားသာ ရေပသည္။ ကိုဘဟိန္းသည္ ဇမၺဴကၽြန္းလံုး သီခ်င္းခံကို အစအဆံုး ပင္ ဆိုႏိုင္သည္မွာ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေပသည္။ ဇမၺဴကၽြန္းလံုးသည္ ဂီတ၀ိေသာ ဓနိက်မ္း၌ တမ်က္ႏွာေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည္။

ေအ၀မ္း ဓာတ္ျပားမ်ားကို သူသည္ ႏွစ္သက္သည္။ ျပည္လွေဘ ဆိုေသာ `နတ္ရွင္ေနာင္´ သီခ်င္းကို တူရိယာ တီးမႈတ္သူ ေတြ႔တိုင္း တီးခိုင္းေလ့ရွိသည္။ နတ္ရွင္ေနာင္ထဲမွ `ေပၚေႏြလလ်င္´ရတုကို မရတရျဖင့္ ညည္းသည္။ ဒိုရာသန္းေအး၏ `ေလွကေလး´ ကိုလည္း သူအေတာ္ သေဘာက်သည္။

တကၠသိုလ္ ရာဇ၀င္ကထိက ဦးဘၫႊန္႔ သီဆိုဓာတ္ျပားသြင္းေသာ ဆုထူးရြယ္ သီခ်င္းကုိ သူသည္ ဓာတ္ျပားမထြက္ခင္ကတည္း က ရေနသည္။ ဦးဘၫႊန္႔မွာ ကိုဘဟိန္းႏွင့္ခင္ရာ ဦးဘၫႊန္႔ တေယာေလးႏွင့္ ဆိုေလ့ရွိသည္ကုိ နားျဖင့္ မွတ္ၾကားကာ ရေနဟန္ တူေလသည္။ ကိုဘဟိန္းကား အျခားႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားလို မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္သာမဟုတ္၊ အႏုပညာသမားေတြႏွင့္လည္း ခင္မင္ေပါင္းသင္းသူ ျဖစ္ေပသည္။

ကိုဘဟိန္းသည္ လူအျဖစ္ ကုန္လံုျပည့္စံုသူ တေယာက္ျဖစ္သည္။ လူတြင္ ခ်စ္စိတ္ႀကိဳက္စိတ္ ရွိသည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို ႀကိဳက္တတ္သည္။ ကိုဘဟိန္းသည္လည္း ခ်စ္စိတ္ ႀကိဳက္စိတ္ ရွိသည္။ တကၠသိုလ္တြင္ ရွိစဥ္က လွပသည့္ ေက်ာင္းသူတဦးကို ေကာ္ရစ္ဒါ အေကြ႔တြင္ စကားလိုက္ေျပာသည္ဆိုေသာ သတင္းထူးသည္ တကၠသိုလ္နယ္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြား၏။ ကိုဘဟိန္းသည္ လူျဖစ္သည္။ သူတေယာက္တည္းသာမဟုတ္ ပုတုဇဥ္ အားလံုးသည္ ဥမၼာတေကာ မဟုတ္လား။

ဘီေအ အထက္တန္းတြင္ရွိေသာ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္က သူသည္ သထံုေက်ာင္းေဆာင္တြင္ မေနဘဲ ေျမနီကုန္းရွိ ျပည္လမ္းမႀကီးမွ အေရွ႕ဘက္သို႔ ခ်ဳိး၀င္ရေသာ ေျမႏုလမ္းတြင္ ေနကာ ေန႔ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ေက်ာင္းတက္လ်က္ရွိသည္။ သူႏွင့္အတူ ကိုထြန္းရွိန္ (ဗိုလ္ရန္ႏိုင္) ႏွင့္ သူ၏ညီ ေမာင္သန္းႏိုင္တုိ႔ ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အတန္းအားခ်ိန္တြင္ သူ၏ေနအိမ္သို႔ မၾကာခဏ သြားလည္ေလ့ ရွိသည္။သူ၏ အိမ္တြင္ ဓါတ္စက္တလံုး ရွိ၏။

ကိုဘဟိန္းတြင္ လူေတြကို ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ ေမတၱာဓါတ္ ႂကြယ္၀သည္။ အထူးသျဖင့္ သူသည္ ကေလးမ်ားကို အင္မတန္ ခ်စ္ခင္တတ္သည္။ တေန႔ ေက်ာင္းအားခ်ိန္တြင္ ေျမႏုလမ္းအိမ္သို႔ သြားလည္ရာ သူသည္(၄)ႏွစ္သား အရြယ္ ကေလးေလးကို ဒူးနွစ္ဖက္ၾကား တြင္ ေပြ႔ဖက္ကာ`သည္ေဆာင္းေဟမန္´ ဓါတ္ျပားကို ဖြင့္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကေလးေလး၏ ႏွပ္ေခ်းမ်ားကို သူကိုယ္တိုင္ လက္ျဖင့္ သုတ္သင္ေပးသည္။ သူသည္ သည္ကေလးေလးကို အင္မတန္ အလိုလိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ္က မသကၤာ၍ ကိုထြန္းရွိန္ဘက္သို႔လွည့္ကာ `ဘယ့္ႏွယ့္လဲ ကိုထြန္းရွိန္ သူ႔မွာ ႏွမေခ်ာ၊ အေဒၚေခ်ာမွ ရွိရဲ႕လား´ဟု ကေလးကို ေမးေငါ့ျပရင္း ရယ္ေမာကာ ေမးလိုက္၏။ ကိုဗဟိန္းကား ဓါတ္စက္မွ ေသာ့ကိုသာ အတြင္လွည့္ေနသည္။

ကိုထြန္းရွိန္သည္ အိမ္ဘက္ လမ္းေရွ႕ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ကာ `မသိေတာ့လားဗ်ာ´ ဟု ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး ေျဖေလသည္။

သူ၏ အိမ္ေရွ႕တြင္ကား ဆရာျဖစ္သင္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ မခင္ႀကီး ရွိသည္။ ကုိဘဟိန္းသည္ မခင္ႀကီးအား ခ်စ္သူဘ၀ ကတည္းကပင္ အေတာ္ခ်စ္၏။ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အတြင္းက သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ရွမ္းျပည္သို႔ မႏၱေလးမွ ျဖတ္သန္း သြားခဲ့၏။ ထိုစဥ္က မႏၱေလးသို႔ မင္းလတ္ သေဘၤျဖင့္ ဆန္တက္လ်က္ရွိရာ သေဘၤာေပၚတြင္ ကိုဘဟိန္းသည္ မခင္ႀကီးအေၾကာင္းကို တတြတ္တြတ္ ေျပာလ်က္ရွိ၏။ မခင္ႀကီးထံသို႔ တေန႔ တေစာင္က် စာထည့္၏။ သေဘၤဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ တၿမိဳ႕သို႔ ဆိုက္ကပ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က စာတက္၍ ထည့္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ အေမထံသို႔ စာထည့္ရန္ ရန္ကုန္က ၀ယ္လာခဲ့ေသာ ဒစ္ကင္ဆန္ စာေရးစကၠဴကပ္ အျပာႏုမွာ သူ႔ မခင္ႀကီး ထံသုိ႔ စာေရးသျဖင့္ ရွမ္းျပည္ နမ္းမတူ ေရာက္ေအာင္ မခံဘဲ အကုန္ေခ်ာေတာ့၏။

( ၃ )



ကိုဘဟိန္းကို သူ႔မိဘမ်ားက ေၾကးမႈံသဖြယ္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ေနေအာင္ ခ်စ္၏။ သူ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္သို႔ လာေသာအခါ မိဘမ်ားက သူ၏ ေသတၱာကို ခ်ိပ္လံုခ်ည္၊ မႏၱေလးပိုးလံုခ်ည္၊ ပိုးအကႌ်မ်ားျဖင့္ ၾကပ္ေနေအာင္ သိပ္ေပးခဲ့၏။ ကိုဘဟိန္းမွာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေနတတ္၏။

ရွမ္းျပည္အသြားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လက္ဆည္ကန္ရွိ ကိုဘဟိန္း၏ မိဘမ်ားအိမ္တြင္ ရက္သတၱ တပတ္ခန္႔ တည္းခိုရ ေလသည္။ ထိုအခါ သူ၏ ဖခင္ ဦးမွင္က သူ႔ကို စကားမေျပာ။ မေခၚဘဲ ေနေသာအခိုက္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ရွမ္းျပည္တြင္ လည္ပတ္ေသာအခါ အခ်မ္းလံုေအာင္ဆို၍ သားအတြက္ ရွဴးဖိနပ္ကို ကိုယ္တိုင္ ေဆးသုတ္ေပးရွာ၏။ ဤမွ် သားကုိ ယုယ၏။

တည ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွိစဥ္ သခင္ေအာင္ဆန္္းသည္ မႏၱေလးသို႔ ႏိုင္ငံေရးကိစၥႏွင့္ လာခိုက္ျဖစ္၍ ကိုဘဟိန္္းထံသို႔ အလည္ လာ၏။ ကိုဘဟိန္း အျပင္သို႔ ထြက္ေနသျဖင့္ သခင္ေအာင္ဆန္းသည္ ဦးမွင္ႏွင့္ စကားေျပာလ်က္ ရွိ၏။ ကိုဘဟိန္းအေၾကာင္း ေရာက္သြားေသာအခါ ဖခင္ ဦးမွင္က `သူ႔ကို က်ဳပ္တို႔က ဘယ္ေလာက္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ ခ်စ္ရေပမယ့္ သူက မိဘကို ႏိုင္ငံေရးေလာက္ ခ်စ္တာ မဟုတ္ဘူး´ ဟု ေျပာေလသည္။

သခင္ေအာင္ဆန္း ႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္သြားေသာအခါ ဦးမွင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႔ လွည့္၍ `ကိုေအာင္ဆန္းနဲ႔ ဘဟိန္းဟာ အတူတူပဲ။ သူတို႔က ႏိုင္ငံေရးကို မိဘထက္ အပံုႀကီး ခ်စ္တယ္´ ဟု ေျပာေလသည္။

မိခင္ႏွင့္ အစ္မမ်ားကလည္း သူ႔ကို`ကိုဟိန္း-ကိုဟိန္း´ ႏွင့္ ပါးစပ္ဖ်ားေလးတြင္၊ ကိုဘဟိန္းသည္ သူ႔မိခင္၏ ေပါင္ကို ေခါင္းအံုးကာ မိခင္၏ ယုယစြာ ဆံပင္သပ္ေပးျခင္းကို ေက်နပ္စြာ ခံလ်က္ရွိသည္။ အစ္မလုပ္သူမ်ားက ေဘးတြင္ ထုိင္စကားေျပာလ်က္ရွိၾက၏။

မိဘမ်ားက သူ႔ကို ဘယ္ေလာက္ပင္ခ်စ္ခ်စ္ သူသည္ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အတြယ္အတာမ်ားကုိ စြန္႔ပယ္ကာ မိဘ၏ ေအးခ်မ္း ရိပ္ၿငိမ္ေသာ အရိပ္တြင္ မေနႏိုင္ဘဲ ၾကမ္းတမ္းခက္ထေရာ္၍ မာေၾကာလွေသာ အက်ဥ္းေထာင္ နံရံေလးဘက္ အတြင္း၌သာ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၵ ကို ေတြ႔ႀကံဳရေလသည္။

သူသည္ အ၀တ္အစားကုိ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ၀တ္ဆင္တတ္၏။ သန္႔ရွင္းစြာ ေနတတ္၏။ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္ အျပာကို ႀကိဳက္၏။ ဂီတကို ခ်စ္၏။ သူ႔ကို အေ၀းက ၾကည့္လိုက္လ်င္ ေပၚလြင္၍ ၾကက္သေရျဖင့္ ရြမ္းရြမ္းျမေသာ သူ၏အၿပံဳးသည္ ၾကာပန္းမွ ၀တ္ဆံကို ဖြင့္လွပ္ တင့္ႂကြားလိုက္သလို ျမင္လိုက္ရ၏။ သူ၏ ရုပ္သည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာ လူလတ္တန္းစား ဟန္သြင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ ကတည္းက မေကြးေထာင္၊ အင္းစိန္ေထာင္တို႔တြင္ ေနရ၏။ တိုက္ပိတ္ခံရ၏။ အဂၤလိပ္ ေျပးခါနီး အဖမ္းခံရ၍ ေထာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းကာ ဒုကၵကို ေတြ႔ႀကံဳ၏။ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ နဘမ္းလံုး၏။

( ၄ )



ရွမ္းကုန္ေျမျမင့္ေဒသကား လြင္ျပင္မွာထက္ ေစာ၍ ေန၀င္သည္။ ေန၀င္ေသာ္လည္း အေမွာင္ထုသည္ မင္းမမူ။ လသည္ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ႀကီး ထြက္လာေလေတာ့သည္။

ေငြလေရာင္သည္ ေတာႏွင့္ ေတာင္ကုိ ေပြ႔ဖက္ကာ ျမဴလိုက္ေလသည္။ တဘက္တြင္ မိႈင္းၫို႔ေသာသစ္ေတာႏွင့္ ေစာက္မတ္ေသာ ေျမထရံႀကီး။ တဘက္တြင္း ေရတံခြန္တို႔ျဖင့္ ႁပြမ္းကာ တသြင္သြင္စီးဆင္းေနေသာ ဒု႒ာ၀တီျမစ္။

ျမစ္ကမ္းရွိ သစ္ပင္တို႔သည္ ေငြသရဖူ-ေငြမကိုဋ္ကို ေဆာင္းကာ သူတို႔၏အလွကို ၀င့္ႂကြားလိုက္သည္။ ျမစ္ယံမွ ေရတံခြန္တို႔သည္ ေငြလေရာင္ဦး၀ယ္ တလက္လက္ ကြန္႔ျမဴး၍ ေနသည္။

လားရႈိးသို႔တက္ေသာ မီးရထားသည္ မန္ဆန္ဘူတာရံုကို ေက်ာ္ေလၿပီ။

ကိုဘဟိန္းသည္ ေငြလေရာင္၏ အလွတြင္ ယစ္မူးကာ ေမရွင္၏ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ သီခ်င္းကို တေအးေအး ညည္းလ်က္ ရွိေလသည္။

ေရတံခြန္ သြယ္ျဖာစီးလို႔ရယ္

ေတာင္ေျခ ႏွင္းျမဴေတြ၀ိုင္းတယ္

အလွ်ဳိလွ်ဳိေတာင္ညိဳ တန္းလို႔ကြယ္

ပ်ဳိပ်ဳိ လြမ္းပါလွတယ္…..

ရွမ္းျပည္သို႔ လည္ပတ္စဥ္က ကိုဘဟိန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ ေနာက္ခံႏိုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေသးသည္။ အကယ္၍ လမ္းပန္း သာမည္ဆိုလွ်င္ နယ္ျခားကို ျဖတ္သန္း၍ တရုတ္-ဗမာ လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ တရုတ္ျပည္တြင္းသုိ႔ သြားရန္ျဖစ္၏။ တရုတ္ျပည္သို႔ ေရာက္မိလွ်င္ ႏိုင္ငံျခား အဆက္အသြယ္ ရႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အေၾကာင္း မသင့္သျဖင့္ သိႏၷီသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရွမ္းျပည္ပုဒ္မ (၁၀) ေၾကာင့္ ဆက္မသြားႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျပန္ခဲ့ရ၏။

လြယ္ယိုးသည္ ေငြလေရာင္ႏွင့္ ေမွာင္ရိပ္ၾကား၀ယ္ ၿငိမ္၀တ္စြာရွိသည္။ ယူနန္-ဗမာ လမ္းမႀကီးသည္ ေငြျပာ ဖဲျပားကုိ ျဖန္႔ထားဘိသကဲ့သို႔ မွတ္ထင္ရ၏။

တရုတ္ျပည္သို႔ သြားၾကေသာ ေမာ္ေတာ္ကားတန္းႀကီးသည္ လမ္းေဘးတြင္ အိပ္စက္လ်က္ရွိ၏။ မလွမ္းမကမ္းတြင္ကား ဒမ္းစေတရွင္ ေခၚေသာ လက္နက္စက္ရံုႀကီးသည္ ကုန္းျမင့္ အစြန္း၀ယ္ ေပၚေန၏။ တဘက္တြင္ကား မႈိင္းၫို႔ေသာ လားရႈိး ေလယ်ာဥ္ပ်ံကြင္း ႀကီးသည္ ေငြလေရာင္၀ယ္ ၀မ္းလ်ားေမွာက္၍ ေနသည္။

ေတာေတာင္ေရေျမသာမဟုတ္ ေလသည္လည္း ေငြေရာင္ျဖင့္ ႁပြမ္းသည္။ ကိုဘဟိန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယူနန္-ဗမာ လမ္းမႀကီး ေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကစဥ္ သူက စတင္၍ `လသာတယ္ဗ်ာ၊ တယ္ၿပီး ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတာပဲ။ ဒီေငြလေရာင္က ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ အတြင္းစိတ္ တခုကို ထႁကြရြင္လန္းေအာင္ လႈံေဆာ္ေပးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က သူသည္ ရန္ကုန္တြင္ရွိေသာ မခင္ႀကီးကို တမ္းတလြမ္းဆြတ္လိမ့္မည္ ဟု ေအာက္ေမ့လ်က္ ရွိသည္။

`ကဲ ဆိုစမ္းပါဦး´ဟု ကၽြန္ေတာ္က ၀င္ေထာက္၏။

`အဲဒီေတာ့၊ ဒီလိုေငြလေရာင္ ျမဴးခိုက္မွာ စိတ္ဟာ ၾကည္လင္ရြင္လန္းၿပီး လီနင္ေရးတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္၊ အစိုးရႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးရေအာင္….´

ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္မွာ တက္တက္စင္ လြဲေလၿပီ။ လသာသျဖင့္ သူယံုၾကည္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို ေျပာခ်င္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မပါလွဘဲ သူ၏ လီနင္၀ါဒမ်ားကုိ နားေထာင္၍ ေနရေလသည္။ ကိုဘဟိန္း၏ ရုပ္၀ါဒတရားသည္ လွပတင့္ထူးေသာ ေငြလေရာင္၀ယ္ ျပန္႔လြင့္ကာ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ ရွိေလသည္။

( ၅ )



ကၽြန္ေတာ္ကား ႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္၊ ကြန္ျမဴနစ္လည္း မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ကိုဘဟိန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေမတၱာႀကိဳး သြယ္ထား၏။ တခါက သူ၏ဓါတ္ပံုကုိ ကၽြန္ေတာ့္အား အထိမ္းအမွတ္ လက္ေဆာင္ေပးေသာအခါ ဓါတ္ပံု၏ ေနာက္ေက်ာ၌ `ကိုယ္တို႔ႏွစ္ဦးကို တြယ္တာခ်စ္ခင္ျခင္းသည္ ဂေဟဆက္ေစ သတည္း´ ဟု စာထိုးလိုက္၏။

တခုသြား၍ သတိရ၏။ ဂ်ပန္ေခတ္က ႏိုင္ငံျခားေရး႒ာနသည္ အင္းလ်ားကန္စြန္းရွိ `အိမ္ျဖဴ´ တြင္ ရံုးလုပ္ထား၏။ ကိုဘဟိန္း သည္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဒုတိယ အတြင္း၀န္ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္သို႔ ေခတၱလာလည္စဥ္ ေန႔တုိင္း သူ၏ ရံုးခန္းတြင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း၏။ သူသည္ အက္ဂါစႏိုးေရးေသာ `တရုပ္ျပည္ေပၚက ၾကယ္နီ´ စာအုပ္ကုိ ဖတ္လ်က္ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္မွာ ရန္ကုန္သို႔ ၂-ရက္ ၃-ရက္ဆိုၿပီး ေတာမွအလာ (၃)လခန္႔ ၾကာၿပီး ေသာင္တင္လ်က္ရွိရာ လဲစရာ လံုခ်ည္ပိုမရွိ။ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္ အျပာတထည္ကုိသာ မခၽြတ္တန္း ၀တ္ေနရ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ ကိုဘဟိန္း ၀တ္ထားေသာ မႏၱေလးလံုခ်ည္ အစိမ္းႏွင့္ လဲရန္ အတင္းပူဆာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သူ၏ ႏိုင္ငံျခားေရး႒ာန အတြင္း၀န္ရံုးခန္း တံခါးကိုပိတ္ကာ ေဘာင္းဘီတို ကေလးေတြႏွင့္ တေယာက္ လံုခ်ည္ တေယာက္လဲၾက၏။ ၿပီးလွ်င္ ႏွစ္ေယာက္သား အူတက္မတတ္ ရယ္ေမာလ်က္ ရွိၾကေလသည္။ သည္အေၾကာင္းကို မခင္ႀကီးအား ေျပာျပေသာအခါ `ရွင္တို႔ဟာ ခေလးေတြလိုပဲေနာ္၊ အရွက္လဲ မရွိဘူး´ဟု ရယ္ကာႀကိမ္း၏။

သူကား ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အခြင့္သင့္တိုင္း ႏိုင္ငံေရးေလာကသို႔ ေသြးေဆာင္၏။ အဂၤလိပ္ ေတာ္လွန္ခါနီးက ဒို႔ဗမာ အစည္းအရံုး ၀င္ရန္ ဖ်ားေယာင္း၏။ ေနာက္ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ေသာအခါ သူ ဥကၠ႒ လုပ္ေသာ အလုပ္သမားသမဂၢတြင္ ပါ၀င္ရန္ တိုက္တြန္း၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကား ႏိုင္ငံေရးသမား မျဖစ္၊ စာေပေလာကတြင္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္၏။

ကဗ်ာကိုေတြ႔လွ်င္ လူေတြ ခ်စ္သလို ကိုဗဟိန္းကိုလည္း ေတြ႔လွ်င္ မခ်စ္ဘဲမေနႏိုင္။ သူ၏ အၿပံဳးသည္ အင္မတန္ ခ်စ္ဘြယ္ ေကာင္းသည္။ အၿပံဳးမွာ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ႏွင့္ တူေန၏။ အဂၤလိပ္စာ ပါေမာကၡ ရုတ္စ္ ကပင္ ကိုဘဟိန္းအား `ႏွစ္လိုဖြယ္ ေကာင္းေသာ သူငယ္ပဲ´ဟု ေျပာ၏။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ကဗ်ာဟု ကၽြန္ေတာ္က ေခၚ၏။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ျဖင့္ သူ႔အမူအယာ၊ သူ႔အၿပံဳးကေလးမ်ားသည္ ကဗ်ာဆန္လွ၏။

ကိုဘဟိန္းကား ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ေစခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္။ ကၽြန္ေတ္က ကိုဘဟိန္းကုိ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေစခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္။ ကိုဘဟိန္း မက်မ္းမာ၍ မႏၱေလးတြင္ ေဆးကုလ်က္ရွိစဥ္ တေန႔သ၌ သုဓမၼ၀တီ ပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ သခင္ဘကိုးႏွင့္ သြားေတြ႔၏။

`ဘယ့္ႏွယ့္လဲ ကိုဘဟိန္း ဘယ္လိုေနေသးသလဲ´ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမး၏။

`ဒီလိုပဲ…ေရာဂါက တန္းေနတာပဲဗ်ာ၊ မႏၱေလး ေဆးရံုမွာ တက္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားေတာင္ ကိုဘဟိန္းက ေမးလိုက္တယ္´

ေနာက္ ၁၀-ရက္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနမေကာင္း၍ အိပ္ယာထဲတြင္ မွိန္းေနစဥ္၊ တည၌ သမာဓိ သတင္းစာတိုက္ မွ မိတ္ေဆြ အယ္ဒီတာတဦးက `ကိုဘဟိန္းတေယာက္ မႏၱေလး ေဆးရံုမွာ ဆံုးၿပီ´ ဟု လာေရာက္ေျပာ၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အံ့အားသင့္ကာ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ သြားသည္။

ကုိဘဟိန္း၊ ကိုဘဟိန္း၊ ခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္း ကိုဘဟိန္းကား မရွိေတာ့ၿပီ။ ။

ဒဂုန္ တာရာ
ဇန္န၀ါရီလ၊ ၁ ၉ ၄ ၇

No comments: