နအဖ မိစၧာတပ္ေတြ ဘုရားကိုေခါင္းျဖတ္သတ္ၾကသည္

နအဖ မိစၧာတပ္ေတြ ဘုရားကိုေခါင္းျဖတ္သတ္ၾကသည္

Saturday, September 29, 2007

ဗၾသ၏ အျမင္

entry-content'>

ေရွ႕ေျခလွမ္းကိုသာ စဥ္းစားၾကစို႔

ဒီေန႔ ဗမာျပည္ရဲ႔ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚမွာ မ်က္ႏွာဖံုးေတြခၽြတ္။ သံခ်ပ္အကာေတြ၀တ္လို႔ က်ားနဲ႔ဆင္ လယ္ျပင္မွာ ေတြ႔ၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္၊

နင္တန္ နင္တန္ ပန္းကန္ကြဲဆိုသူေတြ။ နအဖေပးသေလာက္ကို အရင္ယူထားပါဆိုသူ ေတြ။ ေညာင္ႏွစ္ပင္ကို ေအာင့္ကာနမ္းထားပါဆိုသူေတြ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ ၾကၿပီ။ တကယ့္မင္းသားနဲ႔ တကယ့္ဘီလူးတို႔ ခ်ၾကေတာ့မွာမို႔ လူျပက္ေတြ ကားလိပ္ၾကားထဲ ေရာက္ကုန္ၾကတာျဖစ္တယ္။ အခုဟာက နတ္ဓားေတြ။ ဇာတ္ဓားေတြနဲ႔ ခုတ္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ တကယ့္ဓား၊ တကယ့္လွံေတြနဲ႔ ခ်ၾကေတာ့မွာ။

ႀကံ႔ဖြတ္ေတြ၊ စြမ္းအားရွင္ေတြေတာင္မွ ကာလတခုအားျဖင့္ေတာ့ ၀ပ္သြား၊ အၿမီးကုတ္္ သြားၿပီ။

တေလွ်ာက္လံုးသူကခ်ည့္ တဖက္သတ္ထိုးစစ္ဆင္ခဲ့တဲ့ နအဖဟာ ခံစစ္ဘ၀ေရာက္စျပဳ ေနၿပီ၊ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံေရးအရေတာ့ ခံစစ္လံုးလံုးျဖစ္သြားၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္နအဖဟာ လက္နက္ကုန္ ထုတ္သံုးဖို႕ျပင္လာတယ္၊ သူစုေဆာင္းလို႔ရသမွ် အင္အားေတြ အားလံုး ဆြဲေခၚေနတယ္၊ မဆလ ဖိုင္တြဲစင္ေပၚမွာ ဖံုတင္၊ ပင့္ကူျမႇင္ယွက္ေနတဲ့ သခင္တင္ျမ။ ဦးခ်စ္လိႈင္စသူေတြကို ဖုတ္ဖက္ခါ ပြဲထုတ္ လာတယ္။ ေနာက္တန္းကိုျပန္ေခၚၿပီး က်ပ္ပူထိုးေပးေနရတဲ့ ႀကံ႔ဖြတ္ေတြ။ စြမ္းအားရွင္ ေတြကို ဘယ္ေတာ့မန္းမႈတ္ၿပီး တြန္းပို႔အုန္း မလဲ မသိဘူး၊

တကယ္က ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ သံဃာေတာ္ေတြေတာင္ အရိုက္အႏွက္ခံၾကရတယ္။ ဘုရားသားေတာ္မ်ားကအစ ဆႏၵျပ ၾကတယ္။ ဆိုတာေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ကိစၥေတြပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြေပၚလာတာကိုပဲ ဒီႏိုင္ငံသားေတြဟာ ၀မ္းသာ အားတက္ေနၾကတယ္၊ လမ္းေဘးက ဒကာ။ ဒါယကာမေတြဟာ ဆႏၵျပသံဃာေတာ္မ်ားကို ကန္ေတာ့ရင္း လက္အုပ္ခ်ီ ထားတဲ့ လက္ဖမိုးေတြအေပၚမွာ ၀မ္းသာမ်က္ရည္ေတြ တေပါက္ေပါက္က်ေနတယ္၊ လူေတြဟာ အလုပ္ပ်က္။ အကိုင္ပ်က္ျဖစ္ရတာကို ေက်နပ္ေနၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ဒီႏိုင္ငံက ဘယ္သူ႔ကိုပဲေမးေမး လူတိုင္းက ၁၉ ႏွစ္ရွိၿပီလို႔ တညီတၫြတ္တည္း ေျဖၾကမွာ။

ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ အတိုက္အခံေတြဘက္က တေလွ်ာက္လံုးတင္လာတာဟာ ႏွစ္ဘက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးပဲ၊ ဒါကို န၀တ- နအဖတို႔က မသိက်ိဳးႏြံျပဳၿပီး အတိုက္အခံေတြကို တဘက္ သတ္ လက္နက္ခ်ခိုင္းေနတယ္။ (၁၉၄၈ခုႏွစ္က စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ျပည္ တြင္းစစ္မွာလည္း ဒီလိုပဲ တဘက္က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး တင္ေနရက္နဲ႔ စစ္အုပ္စုနဲ႔ အဲဒီတုန္းကတသားတည္း ျဖစ္ေနတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီအုပ္စုက အျပဳတ္တိုက္ေရးနဲ႔ လက္နက္ခ်ေရးပဲ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တာကို သတိရ စရာျဖစ္တယ္)၊ နအဖဘက္က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတာ မလုပ္ပဲ သူတို႔ရဲ႔လမ္းျပေျမပံုအတိုင္း ဆက္သြားေနလို႔ကေတာ့ လူထုဆႏၵျပပြဲေတြ မရပ္မစဲ။ တၿခိမ္းၿခိမ္း ျဖစ္ေနအုန္းမွာပဲ။ အစျပဳတာဟာ ေလာင္စာဆီကိစၥ၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကိစၥ၊ စာေမးပြဲကိစၥ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုး က်ရင္ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဒီမိုကေရရရွိေရး တိုက္ပြဲႀကီးေတြအျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္းသြားေတာ့တယ္၊ လမ္းအားလံုးဟာ ေရာမၿမိဳ႕ႀကီးကို ဦးတည္ေနတယ္ဆိုတာလိုပဲ။ ႏိုင္ငံေရး ပါး၀လွတဲ့ ဗမာျပည္သူေတြဟာ အေပၚယံေဖာ္ျပတာေရာ၊ ေအာက္ခံအေၾကာင္းရင္းကိုပါ ေကာင္းေကာင္းျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။

အခုဆိုရင္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနသူေတြေရာ၊ မ၀င္ေသးတဲ့လူေတြအပါ၊ သံဃာ၊ ေက်ာင္းသား၊ ၀န္ထမ္း၊ စစ္သား၊ အားလံုးဟာ ေႂကြးေၾကာ္သံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တင္လာစျပဳေနၾကတယ္။ ဘာပဲေျပာ ေျပာ နအဖနဲ႔အတိုက္အခံေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ဆိုတာကိုေတာ့ နအဖကလြဲရင္ ဘယ္သူမွ မျငင္းပယ္ၾကဘူး။ ေႂကြးေၾကာ္သံကိုသာ ထုတ္ထားၿပီး အဲဒါကို အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ ဘာမွမလုပ္ ရင္ေတာ့ ဆႏၵပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ၊ ဒါဟာ သႀကၤန္အေျမာက္ျဖစ္ေနမွာပဲ။ လမ္းစဥ္တရပ္ခ်ၿပီးၿပီဆိုရင္ အဲဒါကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ္။ ကိုယ့္ ေကဒါေတြကို ေအာက္ေျခ အထိ စြမ္းစြမ္းတမံ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခိုင္းရမယ္။ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ တိုက္ပြဲရယ္လို႔ ေပၚလာရင္ ဘယ္လိုေပါင္းစပ္ ပါ၀င္ရမလဲ စဥ္းစားရမယ္။

ဒီေန႔မွာ တိုက္ပြဲကိုဘယ္လိုဆက္လက္သယ္ေဆာင္ရမလဲ၊ နအဖက အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲ လာရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲစတာေတြကို စဥ္းစားရတဲ့အခိ်န္ေရာက္ေနၿပီ။ သံဃာေတာ္ေတြ ဒါေလာက္လမ္းေပၚတက္ေနလႈပ္ရွားေနတာ လူေတြဘာလို႔ မပါ၀င္ေသးတာလဲလို႔ ေမးၾကတာ လည္း မနည္းဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ရတာရဲ႔ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတခုက လူေတြကို စည္းရံုးေရွ႔ေဆာင္ မယ့္လူ၊ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႔ အစည္းမရွိေသးတာပဲ။ သံဃာဆိုတာက ဘာပဲေျပာေျပာ သူ႔စာသင္တိုက္၊ သူ႔ေက်ာင္း စသျဖင့္ စည္းရံုးဖြဲ႔စည္းမႈေလးေတြ ရွိၿပီးသားလိုျဖစ္ေနတယ္။ လူထုမွာေတာ့ တကၠသိုလ္ေတြကလဲ ကြဲႀကဲ၊ ၿမိဳ႔စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားေရာက္ေနၾကတယ္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔လို လူေတြကိုဖမ္း၊ မမိေသးသူေတြလဲေရွာင္တိမ္းေနၾကရလို႔ မင္းေလာင္းေမွ်ာ္ရမလိုလိုျဖစ္ေနတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြ ေနာက္က လိုက္ဖို႔ပဲရွိသလိုလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာယာယီပဲျဖစ္မယ္။ လူထုဟာ ေခါင္းေဆာင္မယ့္လူမရွိရင္ သူတို႔ဖာသာေခါင္းေဆာင္ရွာ ေခါင္းေဆာင္တင္ၿပီး တိုက္မွာ၊ စိတ္ခ်။

နအဖကိုေစ့စပ္ေရးစာပြဲ၀ိုင္းေပၚေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ေၾကျငာခ်က္ထုတ္တာ ေလာက္နဲ႔ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ စာပြဲ၀ိုင္း ဆီကိုေရာက္လာမလား။ ကမၻာ့အ၀န္းအ၀ိုင္းကေျပာရံုနဲ႔ အတိုက္အခံေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုစကားေျပာပါ့မလား၊ ၁၉ ႏွစ္ေက်ာ္ အေတြ႔ အႆကံက ဒါကို စိတ္ကူးယဥ္ေနလို႔မရေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျပသၿပီးၿပီ။

ရန္သူနဲ႔ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အင္အားကို ရန္သူကျမင္မွ ကိုယ့္ကို ေလးေလး စားစားဆက္ဆံမွာျဖစ္တယ္၊ ကိုယ့္ စကားကို အေလးထားနားေထာင္မွာျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ဖဆပလအဖြဲ႔ႀကီးက ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ ေဆြးေႏြးတာ ေအာင္ျမင္ ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာသပိတ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဗမာျပည္သားေတြဟာ တစိတ္ တ၀မ္းတည္းရွိေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္ေရးကို မရ ရတဲ့နည္းနဲ႔တိုက္ယူမွာျဖစ္ေၾကာင္း ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ ေတြ ေဖာ္ျပေနတာဟာ အဓိကျဖစ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက သပိတ္ေတြသာမက ပ်ဥ္းမနားက လယ္ သမားသူပုန္၊ ထန္းတပင္က ဆန္လုပြဲစတဲ့ အဂၤလိပ္အုပ္စိုးမႈကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဆန္႔က်င္ျပတာ ေတြလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ တပ္နီစတဲ့ လက္နက္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြကလည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ရင္ေကာ့စစ္ေရးျပေနၾကတာ၊ သာမန္လူထုထဲမွာကိုပဲ အေလးမ တာ၊ ကာယဗလေလ့က်င့္တာ၊ လက္ေ၀ွ႔ထိုးတာေတြ ေခတ္စားေနတာ၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ႏွာႏွပ္ၿပီးထလာတဲ့ လန္ဒန္ကေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဗမာ လူထုက စစ္ေရးနဲ႔ပါ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္က် အဂၤလိပ္က လန္ဒန္စားပြဲ၀ိုင္းမွာ ကိုယ္တင္ျပတာက က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈရွိတာသက္သက္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူး၊ လူထုအင္အားသာ မျပႏိုင္ရင္ ဘာေတြ ဘယ္လိုေျပာလို႔မွ မရဘူးပဲ။

တရုတ္ျပည္ကို ဂ်ပန္က က်ဴးေက်ာ္ေတာ့ ခ်န္ေကရွိတ္အစိုးရဟာ ဂ်ပန္ကိုမတိုက္ပဲ အီးေယာင္၀ါးလုပ္ေနတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္တြင္းစစ္ကိုပဲ မဲတိုက္ေနတယ္။ ဒီအခါမွာ ခ်န္ေကရွိတ္ကို ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တြန္းလွန္ေရး ေဆြးေႏြးတဲ့ စားပြဲ၀ိုင္းေရာက္လာဖို႔အတြက္ ကြန္ျမဴနစ္ေတြဟာ လူထုနည္းနဲ႔ ဆႏၵျပပြဲႀကီးေတြက်င္းပ၊ ခ်န္ေကရွိတ္ရဲ႔ တပ္ထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးႏွစ္ေယာက္ကို ဖဲ့ထုတ္ဖိအားေပးေတာ့မွ ခ်န္ေကရွိတ္ဟာ စားပြဲ၀ိုင္းကိုေရာက္လာတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ရွိဖူးတယ္။

နအဖေခါင္းမာတာ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ၊ ခ်န္ေကရွိတ္၊ စသူေတြထက္ မေလ်ာ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဗမာျပည္မွာ ဒီေန႔ေပၚေပါက္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ လူထုေတြရဲ႔ တိုက္ပြဲေတြဟာ မူသေဘာ တရားအရ မွန္ကန္မက နည္းနာအားျဖင့္လည္း မွန္ကန္တယ္။ အေျခအေနရဲ႔လိုအပ္ခ်က္အရ သဘာ၀က်စြာ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္တယ္။ အခုအခါမွာ ဒီတိုက္ပြဲ ေတြ ေပၚေပါက္တာမွန္သလား၊ မွားသလား၊ တျခားနည္းနဲ႔ တိုက္ရင္မျဖစ္ဘူးလား စသျဖင့္ ျငင္းခံု ေနဖို႔မလိုေတာ့ဘူး။ အခုဆက္ေျပာၾက၊ ေဆြးေႏြးၾကရမွာဟာ တိုက္ပြဲကို ဘယ္လို ဆက္ သယ္ေဆာင္မလဲ၊ ျပည္သူလူထုႀကီး တရပ္လံုး ပါလာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာပဲ။

ဗၾသ

No comments: